ki jest twój cel, to musisz tak zadziałać, by go zrealizować. Zacznij samodzielnie sprawdzać i oceniać poszczególne placówki dentystyczne, by koniec końców natrafić na taką, w której zostaniesz już na dobre.
Ale to całe "sprawdzenie" nie powinno ograniczać się wyłącznie do przejrzenia strony internetowej gabinetu. Dowiesz się z niej co prawda, jakie uprawnienia ma konkretny dentysta i czym się on zajmuje, ale nie będziesz mógł stanąć z nim twarzą w twarz, by przekonać się, jakim jest on człowiekiem. A charakter jest równie ważny co kompetencje. Lekarze muszą wykazywać się przyjaznym usposobieniem i odpowiednim stosunkiem do pacjentów, gdyż nierzadko mają do czynienia z osobami, które paraliżuje już sama myśl o położeniu się na fotelu dentystycznym. Zobacz więc, jak wybrany przez ciebie stomatolog zachowuje się w stosunku do swoich pacjentów. Odwiedzaj różne placówki dentystyczne i sprawdzaj je "na żywo".
Każdy posiada swoje własne doświadczenia swoje
W głowach wielu ludzi pokutuje przekonanie, że odwiedzając gabinet dentystyczny, muszą być oni przygotowani na doświadczenie naprawdę niemiłych i nieprzyjemnych rzeczy. Czy jednak ma to w ogóle cokolwiek wspólnego z prawdą? Czy w ogóle kiedykolwiek tak było i czy można generalizować w ten sposób? Oczywiście, każdy stomatolog jest inny, podobnie, jak każdy pacjent jest inny. Każdy posiada swoje własne doświadczenia, swoje skojarzenia i myśli, które natychmiast pojawiają się w jego głowie, gdy tylko słyszy słowo "dentysta". Można jednak śmiało zaryzykować stwierdzenie, że strach ma zawsze wielkie oczy, a wspomnienia (zwłaszcza te negatywne) są niejednokrotnie wyolbrzymione i urastają do rangi czegoś niepodważalnego. Być może więc, każdy, komu wizyta u dentysty kojarzy się źle, po prostu tak zapamiętał jakiś niemiły szczegół podczas ostatniej wizyty, że jego mózg utożsamia osobę stomatologa bądź jego pracę z tym niefortunnym detalem, natomiast nie łączy się to bezpośrednio z czynnościami wykonywanymi wówczas przez dentystę? Możliwości jest bardzo wiele, warto je prześledzić i przemyśleć.
Nowoczesny gabinet dentystyczny oferuje swoim pacjentom
Boli Cię ząb? Chcesz zadbać o jamę ustną, piękny uśmiech i świeży oddech? Dentyści nie są Twoimi ulubionymi lekarzami? Obawiasz się bólu i nieprzyjemnych doznań podczas wizyty?
Ówczesna stomatologia to dziedzina, która stale się rozwija. Wizyty u specjalistów nie oznaczają bólu i wielkiej paniki. Dzięki nowoczesnym technologiom, doświadczeniu lekarza, jak również nowatorskim technikom, możliwe jest wykonywanie wszelkich zabiegów bezboleśnie i w pełnym komforcie zarówno dla dentysty, jak i samego pacjenta.
Nowoczesny gabinet dentystyczny oferuje swoim pacjentom zabiegi w zakresie:
- stomatologii dziecięcej - działania, przez które powinien przejść młody człowiek: lakowanie, fluoryzacja, zdejmowanie próchnicy, itp.,
- endodoncji - leczenia kanałowego,
- ortodoncji,
- chirurgii stomatologicznej,
- protetyki,
- stomatologii estetycznej, itp.
Doświadczony dentysta powinien przede wszystkim dbać o bezpieczeństwo pacjenta, jak również stworzyć miłą, przyjazna atmosferę. Dzięki temu, każdy pacjent jest w stanie zaufać specjaliście i z pewnym spokojem podejść do terapii. Przed zabiegiem warto omówić plan działania z pacjentem, jak również odpowiedzieć na wszystkie nurtujące go pytania.
Pacjent ma się czuć dobrze i
Każdy gabinet dentystyczny może w nieco inny sposób zajmować się swoimi pacjentami. Oczywiście największy na to wpływ mają sami lekarze, czyli stomatolodzy zatrudnieni w konkretnej placówce. W głównej mierze to od nich zależy to, czy pacjent będzie dobrze czuć się na fotelu i czy da się poddać różnorodnym zabiegom. Jak zatem powinien zachowywać się profesjonalny i dobry dentysta?
Na pewno musi on wytworzyć partnerską relację pomiędzy sobą a pacjentem. Nie powinien tworzyć dystansu. Nie powinien też usztywniać tej relacji, gdyż zbyt profesjonalne podejście nierzadko jest mylone z dystansem, chłodem i arogancją. Pacjent ma się czuć dobrze i swobodnie, a aby tak było, należy z nim normalnie rozmawiać. Dentysta powinien odpowiadać na wszystkie zadane mu pytania i rozwiewać ewentualne wątpliwości.
Dobry stomatolog to nie tylko dobry fachowiec, ale też przede wszystkim dobry człowiek ze sporymi pokładami empatii. Lekarze muszą umiejętnie wczuwać się w rolę drugiej osoby, by w razie czego zaoferować jej wsparcie lub odrobinę otuchy. Najlepsi stomatolodzy niemalże przy pierwszym kontakcie potrafią wzbudzić zaufanie pacjenta. To do nich warto na pewno się kierować.